Shop Mobile More Submit  Join Login
killer and a friend by CrazyAsian1 killer and a friend by CrazyAsian1
Mina San konnichiwa

this is our friendly neighborhood killer[link] with one of his spoils of conquest. lol

yep still no name , well i got some suggestions but id like some more input.

anyways.....
among his collection of "assimilated" demons is our lucky lady in the background (insert name here). she keeps him from lusting over other women, thus he cannot sucumb to opposite sex. obviously shes a succubus. ill put up some more info l8er.

technically.....
hows my perspective. thats the one this that keeps bothering me.....
i also give anyone permission to tear this picture apart as long as u give positive feedback

k shootz everyone/Ja mata
Chyuu San
Add a Comment:
 
:iconsekai-okami:
Sekai-Okami Featured By Owner Feb 22, 2007
Hello there ^^

The only thing I can really critique is that the character with the red hair. His eyes are too close together.
Everything else is nice, I adore the hands and forshortening.
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Feb 22, 2007  Professional Digital Artist
thx for the feedback.
i appreciate it.
Reply
:iconsekai-okami:
Sekai-Okami Featured By Owner Mar 6, 2007
You're very welcome ^^
Reply
:iconhavoc-16:
Havoc-16 Featured By Owner Feb 22, 2007  Student Interface Designer
Looks awesome man!
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Feb 22, 2007  Professional Digital Artist
thx
Reply
:iconxxlittleravynxx:
XxLittleRavynxX Featured By Owner Feb 21, 2007  Student Filmographer
I really like the details^_^
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Feb 21, 2007  Professional Digital Artist
thx
Reply
:iconxxlittleravynxx:
XxLittleRavynxX Featured By Owner Feb 21, 2007  Student Filmographer
^___^
Reply
:iconchinakunoame:
chinakunoame Featured By Owner Feb 11, 2007
The CG itself is very nice and the perspective is great. The only problem I could find was that the elbow looks a bit off... :-?

I'm sorry for commenting like this; I'm just an amateur... :(
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Feb 11, 2007  Professional Digital Artist
no prob
we are all learning.
just at different points.

thx for the advice
^^
Reply
:iconchinakunoame:
chinakunoame Featured By Owner Feb 11, 2007
:phew: Thanks so much for not getting angry at me...

And NP. :)
Reply
:iconmookyvet:
Mookyvet Featured By Owner Jan 6, 2007  Professional Digital Artist
@___@ Biseinen...*staaares*

OMG, I so thought he was giving her a piggy-back ride for a second there. I was like "DUDE, get off mah man. D:< "
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Jan 7, 2007  Professional Digital Artist
haha nah shes more like embracing him. i dunno. interpret how u will.^^
Reply
:iconookiikun:
OOKiiKuN Featured By Owner Jan 3, 2007
From ~AnimeCritique so you know I have to tear this up!!

Overall I enjoy the image; the idea, and design are both nice. Your perspective is well done, IMO. The arm contrasts great with the rest of his body. The arm sleeve however is something that i'm confused on. The sleeve seems to be moving as if it were in the wind because it isn't going straight down. When I begin to look at the female, her positioning is great, but immediately her eyes, tell me that there is a lack of balance on her face.
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Jan 4, 2007  Professional Digital Artist
thx.

that balance thing is really bothering me.
Reply
:iconvermillion-sigillum:
Vermillion-Sigillum Featured By Owner Jan 2, 2007
Mostly what every one else said, The light source can be defined a little more, The girl's eyes may need to be fixed up just a bit, and to me, for some odd reason, her one arm (the one that is most visible) looks a little strange ta me o.O

But ohter than that, I think you did a REAL nice job on the lineart and coloring, and 'specially the perspective of him holding he sword XD :)
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Jan 2, 2007  Professional Digital Artist
thx ^^
Reply
:iconvermillion-sigillum:
Vermillion-Sigillum Featured By Owner Jan 2, 2007
no prob ^_^
Reply
:iconlunamiel:
LunaMiel Featured By Owner Dec 31, 2006  Student Filmographer
As a member from ~AnimeCritique I'mma leave you a critique. I hope it helps!

First of all I think that you need to work on your coloring a bit, since your lineart seems pretty good. A tip that I've heard numerous times is to choose your shadows and highlights from different color palletes instead of going to the grey side of the spectrum.

Also, you should define a lightsource. Because the lightsource for this image seems to be all over the place and almost contradicts itself.

For compostition I think that this piece is a bit top heavy. There is soo much going on, in the top half of the image, but almost nothing going on with the bottom.
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Jan 1, 2007  Professional Digital Artist
k thx for the help ^^
Reply
:iconarima-namie:
Arima-Namie Featured By Owner Dec 30, 2006
As far as critiques go, the only thing that hasn't been mentioned yet that I noticed is her left breast. It's way HUUUUUUUGE, but even if you intended it that way, it's shape is kinda funny.

その以外、とても好きなんです。特別に使った色と殺人者の左手の遠近画法。
Sono igai, totemo suki na n desu. Tokubetsu ni tsukatta iro to satsujinsha no hidari te no enkingahou.
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 30, 2006  Professional Digital Artist
hmmmmmmm..........
Reply
:iconarima-namie:
Arima-Namie Featured By Owner Dec 30, 2006
hmmmmmmmmmmmmmm............?????????????????
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 31, 2006  Professional Digital Artist
just thinkin.
Reply
:iconroninkin:
Roninkin Featured By Owner Dec 28, 2006
I really like the arm holding the sword. The outfit designs are really cool. The only thing is, as cmercedes has said, was the eyes on the girl are kinda lopsided. If That wasent said i wouldent have noticed though. Great job!
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 28, 2006  Professional Digital Artist
thx
Reply
:iconfrankman:
frankman Featured By Owner Dec 23, 2006
Saw this on ~AnimeCritique :)

I really adore your coloring & choice of colors. They really suit the theme near-perfectly :D . The pale, stiff color combinations offer it a stunning & fearful effect, & the reds, browns & blacks really blend well. I especially like your manner of character concepts & detailment. Their looks & designs really give off a masculine touch to them. But what really blends them all together is the amazing camera angle. It was a very wise choice pushing forward the arm & making them noticeable to a crowd. You can really feel the heroism in these characters.

What you might want to focus next is weighing your lines. Different line widths & strokes offer much more detail to a character. E.g. hair strands can be more realistic if they aren't too bulky & have pointed edges. You can achieve that by deleting portions of the edges with an eraser in the art program, whether you lineart digitally or traditionally.Smoothing the lines also blends them with the colors, giving them a more appreciative look.

Overall, you are very skilled in your style & you'll do better in no time. Keep it up :nod:
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 23, 2006  Professional Digital Artist
thx.

i appreciate the assist!
Reply
:iconryuusei-illusion:
ryuusei-illusion Featured By Owner Dec 22, 2006  Hobbyist Traditional Artist
:cmercedes: is very quick and precise ain't he? Anyway, all I can find that needs to be given more attention are the shadows. In my opinion, if there were more shadows and were darker, the overall contrast will be even more dramatic and cooler looking. =D
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 22, 2006  Professional Digital Artist
its not a problem. i would like as much advanced critique as possible.

thx for givin me urs.
Reply
:icondemonsfearme:
demonsfearme Featured By Owner Dec 21, 2006
I'm always so late commenting on your stuff.

My only qualm that CMercedes didn't hit on was the succubus's left (fore most) shoulder... It bugs me for some reason. Maybe because it looks locked, not flowing with the rest of her arm

Other than that, I like it.
Reply
:iconkyrashangea:
KyraShangea Featured By Owner Dec 20, 2006  Hobbyist Traditional Artist
I'm going to agree and say that her eyes are a tad lopsided. And just something that really is your choice.. but maybe add fingernails? o.o It'd make her hands look more feminine.
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 20, 2006  Professional Digital Artist
i appreciate all this advice..

thx
Reply
:iconkyrashangea:
KyraShangea Featured By Owner Dec 21, 2006  Hobbyist Traditional Artist
You're welcome. n_n
Reply
:iconcmercedes:
CMercedes Featured By Owner Dec 20, 2006
now for the critique to begin!

in terms of anatomy, you seem to have a good grasp of how the body bends and the general proportions. good, that means i can critique you pretty harshly LoLz.

the hand that holds the sword out in front looks completely flat, being that the fingers and knuckles cast no shadow at all. you might wanna look into that a bit.

the way you shadowed the succubus' hair and gave it highlights completely contradicts the light and shadow that is cast onto the her skin of her arms. generally there is only one light source but if you choose to put in another, the corresponding light and shadows must show that it is such.

the eyes in the faces of the two are too closely set together; when you measure the distance that the eyes should be set from each other, just take the width of one eye and youve got the distance that the two eyes should be set apart.

but mostly i will say, practice drawing diligently! yep yep, the best advice you can ever get from critiquing is to practice diligently. what medium did you use to draw this anyways?

nice background by the way xDDD
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 20, 2006  Professional Digital Artist
gotcha

doomo arigatou gozaimasu!
Reply
:iconcmercedes:
CMercedes Featured By Owner Dec 21, 2006
yep youre welcome
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 21, 2006  Professional Digital Artist
o yeah. i used a piece of 9x12 paper from a sketch pad. i dont know any of the details about it. then it got scanned and photoshopped with a wacom tablet.
Reply
:iconcmercedes:
CMercedes Featured By Owner Dec 22, 2006
i sheeee. but it looks like you drew it directly on the computer with the windows paint because the lines look all pixel-y.
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 22, 2006  Professional Digital Artist
yeah i retraced it on photoshop. how can i make it less pixely? thats been bothering me
Reply
:iconcmercedes:
CMercedes Featured By Owner Dec 22, 2006
i dunno. never traced anything on photoshop before.
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 22, 2006  Professional Digital Artist
so then what do u usually do?
Reply
(1 Reply)
:iconboredmalaysian2:
BoredMalaysian2 Featured By Owner Dec 20, 2006
I think the compositsition is good, in fact I like the hands, bodies, those are good. What's distracting to me though is the red-haired girl's eyes. Slightly lopsided and close. Other than that the whole piece is fine. Good work~ :heart:
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 20, 2006  Professional Digital Artist
hmmm i noticed that happens a lot. any suggestions?
Reply
:iconboredmalaysian2:
BoredMalaysian2 Featured By Owner Dec 21, 2006
yeah, i guess you could you a potrait guide(for middle views, how to place featuyres), even though it's not used in anime, it helps, alot :)

i could scan it and give the link to you, if you want. other than that, the whole pic rox :D
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 21, 2006  Professional Digital Artist
yeah id appreciate it.

thx for the feed back
Reply
:iconfallen-angel-lord:
Fallen-Angel-Lord Featured By Owner Dec 20, 2006
hey these are some names you can use

carnak
Annath
the dark requlim
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 20, 2006  Professional Digital Artist
thx
Reply
:iconthe-wolfie:
The-Wolfie Featured By Owner Dec 20, 2006
perspectives okay, unless my eyes are deceiving me; didnt look at it that long. Anyway its got a succubus so thus giving it bonus points. ;P
Reply
:iconcrazyasian1:
CrazyAsian1 Featured By Owner Dec 20, 2006  Professional Digital Artist
lol thx
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
December 19, 2006
Image Size
2.0 MB
Resolution
1701×2340
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
2,041
Favourites
22 (who?)
Comments
72
Downloads
132

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 License.
×